Beschrijving: Wij zijn als trainers zelf elke dag gepassioneerd bezig met het vertalen van wetenschap naar de praktijk. Zowel de inhoud als de manier waarop we die inhoud overbrengen in opleidingen. In dit traject bieden we je een blik achter de schermen. Hoe leren mensen vaardigheden en hoe kan je als trainer die vaardigheden helpen ontwikkelen? We gaan in op het hoe en het waarom van psycho-educatie, geleide groepsdiscussies, behavioral modelling, het inzetten van feedback, de coachende houding, inhoud brengen van concreet naar abstract, ... enz. Met praktische oefeningen wordt je ook zelf als trainer uitgedaagd om de theorie (en die bestaat onder andere uit meer dan 800 meta-analyes, samengevat door J. Hattie) om te zetten naar de praktijk.
Doelgroep: interne trainers of medewerkers die opleidingen verzorgen (zowel 1 op 1 als voor groepen) en meer willen weten over:
- Hoe mensen (kennis en vaardigheden) leren;
- Hoe je kennis in verband met leren kan omzetten in effectieve trainingen
- wat de wetenschappelijke tips en tricks zijn;
- hoe je kan omgaan met (faal)angst of zelfoverschatting;
- hoe je kan omgaan met weerstand;
Inhoud:
- duidelijkheid verschaffen aan de hand van CORPI;
- psycho-educatie ivm leren;
- diverse methodes om kennis en vaardigheden aan te leren;
- concrete oefeningen en feedback;
Vraag vrijblijvend een offerte aan
Geef hier je contactgegevens in en je ontvangt snel en vrijblijvend een offerte voor dit traject.