Beschrijving: Dit is een echte vaardigheidstraining waarin we twee belangrijke zaken behandelen: feedback en de coachende houding. Wie hier tijd voor maakt, helpt medewerkers beter te presteren. Feedback geven is een element uit de inspirerende stijl en vereist tact en durf. We bekijken samen hoe je dit op de meest effectieve wijze communiceert. We kijken ook naar enkele alternatieven want er is meer dan constructieve feedback geven. Daarnaast bespreken we het coachen van je team als groep en de individuele medewerkers in de dagdagelijkse samenwerking. Wat is coaching, hoe werkt dat precies en hoe pas je die coachende houding aan in functie van de groep en/of de persoonlijkheid van je medewerker? Je verlaat deze sessie met veel inzichten maar vooral met de vaardigheid in de vingers.
Doelgroep: Leidinggevenden en coördinatoren die
- medewerkers zelfbewuster willen maken over hun functioneren;
- een groep als geheel en/of individuele medewerkers willen ontwikkelen;
- tijd moeten en willen maken voor anderen;
- anderen tot betere prestaties willen brengen;
- vanuit hun expertise andere willen bijstaan;
- meer willen en kunnen delegeren aan anderen;
- ...etc.
Inhoud:
- Wat is het belang van feedback en de coachende houding?
- Onder welke omstandigheden willen en kunnen mensen hun gedrag wijzigen?
- Welke verschillende vormen van feedback zijn er en wat is hun impact?
- Hoe geef ik constructieve feedback in mijn werkcontext?
- Hoe pas ik de coachende houding toe vanuit mijn werkcontext?
- In welke mate moet ik de aanpak bijsturen bij eerder onzekere mensen of juist heel zelfzekere mensen?
- Hoe volg ik feedback en coachende gesprekken nadien op?
- ....etc.
Request a free quotation
Enter your contact details here and you will receive a quotation for this process quickly and without obligation.